Public Relations in electoral campaigns

Authors

  • Andrés Valdez Zepeda Universidad de Guadalajara (México)

DOI:

https://doi.org/10.24265/cian.2019.n9.03

Keywords:

Public relations, Electoral campaigns, Democracy and strategic management.

Abstract

The essay makes a description of the strategical role the play public relations during electoral campaigns. In the beginning, the essay conceptualizes public relations and its connection with political campaigns. It is argued that make an electoral campaign imply a public relation activity with the objective of knowing the voters and make up different political strategies to get their votes and, consequently, avoid the opposition can win the political power. It is concluded that the successful in a political campaigns depends on the creative, intelligent and innovative use of public relations.

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Andrés Valdez Zepeda, Universidad de Guadalajara (México)

    Doctor por la Universidad de Nuevo México (Estados Unidos). Profesor e investigador en la Universidad de Guadalajara (México) y miembro del Sistema Nacional de Investigadores. Su línea de investigación es la gerencia de las campañas electorales.

References

Álvarez, A. (2011). Medición y evaluación en la comunicación. Málaga: Universidad de Málaga.

Aparecida Ferrari, M. & Franca, F. (2011). Relaciones Públicas: Naturaleza, función y gestión en las organizaciones contemporáneas. Buenos Aires: La Crujía.

Arceo, J. (2004). Las Relaciones Públicas en España. Madrid: McGraw-Hill.

Black, S. (2004). ABC de las Relaciones Públicas. Madrid: Gestión 2000.

Boiry, P. (2015) Relaciones públicas o la estrategia de la confianza. Madrid: Gestión 2000.

Castillo, E. (2010). Introducción a las Relaciones Públicas. Málaga: Universidad de Málaga.

Colombo, D. (2004). Sea su propio jefe de prensa. México, DF: Norma.

Cuadrado, C. & Rodríguez, R. (2015). El ABC de la organización de eventos. México, DF: FC Editorial.

Godínez, J. & Cornejo, J. (2017). La nueva guerra: el marketing político. Te digo cómo ganar. Guadalajara: Universidad de Guadalajara.

Harlow, R. (1976). Building a Public Relations. Nueva York: Holt, Rinehart & Winston.

Heller, H. (1985). Escritos políticos. Madrid. Alianza Universidad.

Losada, J. (2018). (No)crisis. La comunicación de crisis en un mundo conectado. Barcelona: Editorial UOC.

MacIver, R. (1966). Teoría del gobierno. Madrid: Tecnos.

Mares, E. (2011). El vocero ante los medios. Buenos Aires: Deuro.com.

Marketingdirecto.com (5 de marzo de 2012). Las relaciones públicas estrenan nueva definición. Recuperado de https://www.marketingdirecto.com/marketing-general/tendencias/las-relaciones-publicas-estrenan-nueva-definicion

Merca2.0 (19 de diciembre de 2013). ¿Qué son las relaciones públicas? 4 definiciones. Recuperado de https://www.merca20.com/que-son-las-relaciones-publicas-4-definiciones/

Mercado, S. (2002). Las RR. PP. aplicadas. Un camino hacia la productividad. México, DF: Thompson Learning.

Molinari, G. (2008). El ceremonial institucional y de los negocios. Buenos Aires: UADE.

Palencia-Lefler, M. (2011). 90 técnicas de comunicación y relaciones públicas. Barcelona: Bresca Editorial.

Schmitt, C. (1991). El concepto de lo político. Madrid: Alianza Editorial.

Valdez, A. (2018). Liderazgo y gerencia de campañas electorales. Maracaibo: Universidad del Zulia.

Weber, M. (1992). El científico y el político. Madrid: Alianza Editorial.

Wilcox, D., Cameron, G. & Xifra, J. (2012). Relaciones Públicas. Estrategias y tácticas. Madrid: Pearson Educación.

Published

2019-06-24

How to Cite

Valdez Zepeda, A. (2019). Public Relations in electoral campaigns. Correspondences & Analysis, 9. https://doi.org/10.24265/cian.2019.n9.03

Share

Similar Articles

51-60 of 139

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)